tirsdag den 9. september 2008

Hamborgerland

I går bragte mit alias som opdagelsesrejsende mig til Hamborgerland - en ø 16-17 km fra byen Maniitsoq, der vel er ca. dobbelt så stor som Maniitsoq-øen og omtrent en anelse mindre end Bornholm. Et stort øjeblik i min udforskning af nærområdet og definitivt ikke mit sidste besøg. Hamborgerland er noget ufremkommelig med rundt regnet 30 fjeldtoppe på mere end 600 meter og et højeste punkt på 1039 meter. Øen er ubeboet, men med "sommerhuse" hist og pist (og et stort antal snespurve og lign). En sveddryppende troppetur i opskruet tempo bragte mig op i nærheden af 400 meter vil jeg tror, men da der på dette tidspunkt ikke lige tonede sig overskuelige mål frem, valgte jeg at returnere ned igen - givetvis en klog beslutning, idet det gav mig god tid til at nå hjem inden mørkets frembrud et par minutter i 21. Ved Kistefjeldet stødte vi på en regnbue og specielt helt ovre ved Hamborgerland var vandet helt fantastisk med bløde diamantfunklende dønninger på det åbne sund og absolut ro inde ved land.















1 kommentar:

Flemming sagde ...

Hej Mikili :-)

Fan'me fine billeder du har fået taget af spejlingerne i vandet. Det er næsten som at være der selv :-)

Hygge!