tirsdag den 16. september 2008

Inugsuit Taserssuat re-visited

Et af mine mål for 2008 var at gense Inugsuit Taserssuat, den 5 km lange sø inde på "fastlandet" som åbenbarede sig for mig en augustdag sidste år. I onsdags lykkedes det så endelig.
Hver gang jeg fortøjer min lille skude et nyt og, for mig, uudforsket sted er det en lille sejr i sig selv. I onsdags lidt ekstra fordi jeg faktisk var i nærheden først på sommeren - en dag hvor det var et inferno af strøm, og så var det samtidig før jeg lærte at ligge til (knuder og den slags forvolder nu stadig problemer i ny og næ - ved ikke hvorfor, men pludselig glemmer jeg hvordan man laver dem, og så pludselig kan jeg igen).
Det var flot, men ikke helt så flot som sidst desværre. En klar sommerdag prøver jeg igen. Billederne taler vist for sig selv, men #1 er bugten med den føromtalte strøm, den hedder Tasiussaq, #2 udsigt til Hamborgerland (det er det der er længst væk), #3 til #6 er stykket op til og selve Inugsuit Taserssuat-søen, #7 er Maniitsoq-øen med Pattefjeldet i det fjerne, #8 undertegnede med Hamborgerland som baggrund, #9 Jette på vej tilbage til båden. Ville egentlig ligge et kort på, men nu bliver jeg altså nødt til at løbe på arbejde...

















Ingen kommentarer: