torsdag den 9. oktober 2008

Laksesæson

Selvom jeg på disse sider har fremvist fangstfotografier af både torsk, havkat og ørred (og lidt ulk er det vist også blevet til) må jeg krybe til korset og erkende at jeg hverken er, eller nogensinge bliver, den helt store fiskespiser... Tre fisk dog undtaget - rødspætte, som jeg må glæde mig til når jeg kommer på besøg i Danmark, samt ørred og laks, der begge er almindelige grønlandske (om end sæsonbetonede) fisk. Juni-august er ørredtid, mens september-oktober (ved ikke om de også er her senere), er laksetid. Brædtet er lige nu stuvet med eksemplarer af sidstnævnte fiskerace og uden større krumspring købte jeg i dag da også en krabat på en 2-3 kg (vil jeg tro). Der er rigtigt meget spise i sådan én, og selvom den gør det meget nemmere med "fisk 2 gange om ugen", så er en fryser altså et must.

Ingen kommentarer: