søndag den 4. september 2011

Nyt fra drivhus

Søndag bød igen på regn, men også årets første røde tomater fra min tomatplante. Sorten er mig ukendt, men de smager glimrende. Af 3 planter overlevede kun 1 flytningen fra Kangaamiut kombineret med den reducerede sommer og ikke-optimate sol/vinduekarmsforhold her i vores midlertidige hybel i Maniitsoq. Squashplanten, som jeg ellers havde store forventninger og drømme knyttet til, klarede desværre ikke mosten. Allerede sejlturen fra Kangaamiut gav den hård medfart med skader på flere af de store skrøbelige blade. Efterfølgende fik den dog alligevel mange blomster, men der kom aldrig noget der lignede squash. Jeg har teorier om at de måske skal bestøves af insekter eller lignende, og jeg har da også forsøgt at stille den på altanen på de bedste sommerdage...

Ingen kommentarer: