mandag den 14. april 2014

Intet nyt

Føljetonen om min rejse til Danmark fortsætter. Er igen og igen blevet aflyst og foreløbig er jeg stadig kun nået de godt 50 km ind i fjorden til Hotel Narsarsuaq (selvom jeg da også lige var 10 min i Qaqortoq på vejen). I Narsarsuaq har jeg så hygget mig med min influenza og spisebilletter til cafeteriet. Ifølge min nyeste rejseplan skal jeg til Nuuk i eftermiddag og hvis solen skinner lander jeg så i Kastrup sent i morgen aften. Altså efter 6 rejsedage i stedet for blot 1 planlagt. Det er ny personlig rekord. Det er surt på alle de oplagte måder, men jeg ramler selvfølgelig også lige ind i påskedagene med lukkede butikker. Jeg har dog lært at man ikke skal rejse til Danmark fra Narsarsuaq via Kangerlussuaq på torsdage, men i stedet vælge tirsdage når man planlægger. Logistisk skulle det ved aflysninger give væsentligt bedre odds for at nå hurtigt frem.

Ingen kommentarer: