fredag den 27. marts 2015

Ny Olsen (igen)

I morges var der igen forøgelse i Olsenfamilien, da Johannes datter Moni (hun har dog skiftet efternavnet ud med Petersen) fødte et 3640 grams forventet pigebarn - som dog viste sig, at være en dreng. Mor, barn og bedstemor har det godt og er i Nuuk - så min status som 3 x papbedstefar er sådan lidt langdistance. Far og storebrødre er i Narsaq. Som min tradition byder vil jeg her komme med mit bud på et passende navn - ja faktisk hælder jeg sådan lidt mellem 2 forskellige. Enten Erik Røde inspireret af nabobygden Qassiarsuk (og fordi han var noget rødmosset på et tidligt foto jeg fik) eller Oleraq (lille Ole) på den sådan lidt ironisk/sarkastiske måde fordi han (måske) er større end sin mindste storebror, men mindre end sin største storebror - men det kan godt være, at det sidste bliver lige lidt for tænkt. I 2011 forslog jeg det mundrette Aappilattunnguaq (her), men han hedder nu Nicklas. Simon blev født før min tid.

Ingen kommentarer: