mandag den 20. juni 2016

Nuuk

Som tidligere nævnt sejlede vi efter et kort ophold i Fiskenæsset direkte videre til Nuuk. Altså yderligere 170 kilometer og derved en dagstur på 316 kilometer. Vi overvejede undervejs en natteopankring, men valgte at fortsætte hele vejen i det dejlige vejr. Jeg var på forhånd nervøs for skærene ved Tre Brødre syd for Færingehavn, men strøg her forsigtigt igennem uden problemer. Turens største udfordring blev i stedet træthed og kulde, da vi nærmede os Nuuk sent på aftenen. Her var jeg faktisk segnefærdig, men måtte alligevel bruge halvanden time på at finde en bådplads i et havnemiljø, som er tæt besat af fritidsbåde og samtidig hensynsløst og ugæstfrit (jeg er farvet fordi jeg tidligere har boet i Nuuk og dengang havde min første jolle). Var lige ved at opgive og sejle videre mod Maniitsoq, men så fandt vi heldigvis et velegnet sted til sidst.

Ingen kommentarer: