fredag den 15. juli 2016

Vækst

Har i dag forøget min våbensamling med en kaliber 30-06 riffel fra Mossberg af typen 100ATR. Den giver mulighed for nedlægge moskusokse og rensdyr, som jeg efter 9 år i Grønland efterhånden er nødsaget til at kaste mig ud i. Den giver også forsvar mod isbjørne hvis man lige skulle møde en i fjeldet (og altså tilfældigvis have riflen med). Nu hvor jeg har forladt Sydgrønland er dette dog usandsynligt (men ikke umuligt). Et hurtigt tjek på internettet tyder på positive anmeldelser af en billig, men også god riffel til prisen. Jeg havde dog ingen valgmulighed, da det var den eneste større riffel i handel. Men jeg er ganske tilfreds. Ammunitionen er gigantisk sammenlignet med patronerne til salonriflen og jeg er derfor noget (an)spændt på at skulle fyre den af første gang.

Ingen kommentarer: