lørdag den 6. oktober 2018

En årstid der forsvandt

Gennem den sidste uges tid har vi igen fået vinter i Maniitsoq med både sne, frost og nærmest konstant blæsevejr - og desværre loves der bare mere af samme skuffe. Dårligt vejr har vi haft i overflod i år. Danmark og Europa fik den varmeste sommer nogensinde. Vi fik den dårligste sommer i mands minde. De fleste heroppe siger, at vi slet ikke har haft sommer i Maniitsoq i år, og den holdning er jeg helt enig i. I maj havde vi snestorme og gennem hele juni, juli og august har vi haft temperaturer i omegnen af 5-10 grader med vedvarende ustabilt og uforudsigeligt vejr. September har været det samme, bare lidt koldere, og nu er det altså vinter. Jeg havde glædet mig til 3 måneders orlov/ferie i Grønland (som kostede mig en anseelig sum penge, da det meste var uden løn) og fik ikke gjort en brøkdel af de ting jeg have drømt om og planlagt...

Ingen kommentarer: