torsdag den 1. august 2019

Sommer i Atammik

Er små 2 uger på Sygeplejestationen i Atammik. Foreløbig har jeg været her i 4 dage og indtil videre har det været tåget uafbrudt med de der halvkølige 5-6 grader. Jeg har 8 dage tilbage herude og så håber jeg ellers bare at der stadig er lidt sommer til gode når jeg kommer hjem til Maniitsoq. Vi havde en dejlig forsommer i maj, men selve sommeren har desværre igen ikke været noget at råbe hurra for. For dem der ikke lige ved det er Atammik en bygd med omkring 200 indbyggere godt 100 km syd for Maniitsoq og 100 km nord for Nuuk.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ligner en forladt bygd. Der er ikke mange ude ☺️

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Når Pilarsuisoq (butikken) lukker kl. 16.30 bliver der lidt øde (bortset fra børn der leger indimellem) - og der er jo ingen biler. I dag er jeg så på 6. dag herude og på helt utrolig vis er det igen tåget og køligt...

Unknown sagde ...

Hej Mikkel,

Kan man ikke komme i kontakt med dig. Vi kender hinanden fra gamle dage.

Hilsen

Paul

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Hej Paul,
Du kan skrive på minnerpaamikpiusinnaasoq@yahoo.dk