onsdag den 2. marts 2022

Corona igen

Så testede jeg Covid-19 positiv for 2. gang på mindre end 2. måneder. Er ellers også både fuldt vaccineret og har også fået booster. Havde lidt feber og krillerhoste for 5-6 dage siden, men har de sidste 4 dage haft det fint. Johanne testede positiv for 6. dage siden, men eftersom vi kun havde 1 kviktest blev jeg ikke testet. I går fik vi så købt flere kviktests og så var jeg selvfølgelig også positiv. Coronareglerne i Grønland kræver (afhængigt af symptomer) isolation i 4 dage efter positiv test og det er faktisk uafhængigt af nærkontakter. Johannes isolation er således principielt ophørt, mens jeg har 3 dages isolation tilbage (og har så faktisk været isoleret i 8 dage). Min første smitte hentede jeg under min sygehusindlæggelse i januar og denne gang går jeg ud fra at Krista har haft det med hjem fra børnehaven. Jeg har læst mig frem til at 2 gange smitte inden for 60 dage er ret sjældent, men at det forekommer - dog primært hos uvaccinerede unge. Med mit held sker det selvfølgelig for mig...

Ingen kommentarer: