tirsdag den 24. maj 2022

Begyndende antiklimaks

Det elendige grønlandske forår fortsætter og er vel efterhånden blevet en årlig tilbagevendende antibegivenhed. Resten af verden oplever den ene varmerekord efter den anden, men her oplever vi mest tiltagende nedbørsmængder og ustabile kølige somre. Jeg har fortsat ikke fået båden i vandet og i morges vågnede vi atter op til helt hvide veje og endnu en omgang nyfalden sne. Bilen fik sommerdæk på for 3 uger siden. I år er det lidt ekstra træls fordi jeg har en aftale om at få bygget min nye Hytte så snart vejret er til det. Nu trækker det bare ud. Skrækscenariet er at vi igen først får en færdig Hytte i august og så er der reelt kun arbejde før det igen bliver frostvejr i september. Mit ben er fortsat i fremgang. Jeg har smidt krykkerne, hævelsen aftager og knægenerne er bedret. Største problem nu er fodtøj. Støvler og sko rammer mine skinner og skruer på forskellige måder og er pest eller kolera. De gør ondt på forskellige måder. Jeg håber det bliver bedre efterhånden og ellers må jeg jo se frem til at jeg måske kan få fjernet nogle af skruerne og/eller skinnerne når der er gået et år.

Ingen kommentarer: