mandag den 3. marts 2008

Ryge i bedene (I)

Plantede for et par dage siden henholdsvis busktomater og sommerblomsterblanding i et par flamingokasser med muldjord! Næste projekt bliver så at huske at vande dem - hvilket på sigt, kender jeg mig selv ret, bliver noget mere vanskeligt! Ideen er helt og holdent Jettes (sygeplejerskekollega i hjemmeplejen), men jeg synes nu også at det er et ganske spændende projekt!!! Indtil videre er der ikke tegn på liv hos busktomaterne (på trods af at det er dem som har fået de bedste vækstforhold i den største kasse og på den bedste plads på radiatoren), til gengæld er sommerblomsterne fulde af energi og kan indtil videre tælles i hele seks små eksemplarer! Har også frø til fladrunde rødbeder, basilikum og lidt andre blomster, og glæder mig specielt til rødbeden (som er min yndlingsgrønsag) - men alt dette vil jeg selvfølgelig fortælle meget mere om når den tid kommer! Bemærk i øvrigt de yndige blomster i mit køkkenvindue - de holder sig overraskende godt på trods af at de ikke kræver vand!





1 kommentar:

Pipsen sagde ...

Hvor sjovt. Jeg forsøger mig med cilli og skal også have sået nogle agurker, det havde jeg stor succes med sidste år, så måske kan vi holde vores eget grønttorv til sommer....