lørdag den 19. april 2008

Bådejer

Er pr. dags dato den stolte ejer af følgende prægtige og så vidt vides unavngivne skude! Selve skroget er lidt slidt, men motoren skulle efter sigende være af relativt ny dato (spørgsmål om hestekræfter og den slags er jeg dog ikke i stand til at besvare og de interesserer mig absolut heller ikke). Alt i alt skulle båden være i stand til at opfylde mine globetrotterdrømme i nærmiljøet, nemlig at komme om på den anden side af Maniitsoq-øen, til Hamborgerland, over til Kistefjeldet og Inugsuit Taserssuat-søen og selvfølgelig også andre, for mig endnu ukendte, steder på fastlandet!!! Glæder mig også til at blive selvforsynende med torsk, rødfisk, havkat (som jeg dog under ingen omstændigheder vil spise eller tilberede, kun forære væk - har aldrig oplevet en fisk som lugter så forfærdeligt, men den er en stor delikatesse heroppe), hellefisk og hvad man ellers kan risikere at få på krogen! Det eneste jeg er lidt nervøs for er om jeg tør tage fiskene af krogen når jeg har fanget dem, et par af de nævnte arter skulle endda kunne blive ret store!?
Båden skulle have været i vandet i dag, men det er blevet udsat til mandag... Mon ikke også denne begivenhed vil katalysere ny aktivitet her på siderne!

4 kommentarer:

Michael sagde ...

HVOR VILDT - du har fået båd.
Du er jo ved at blive en ægte fanger.

Tillykke med hende.

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Kære Mikkel
Hjertelig tillykke med din nye båd. Det bliver dejlig for dig at kunne komme ud, uden at skulle være afhængig af andre.
Jeg ønsker dig masse af gode oplevelser og ikke mindst, - sikkerhed til søs.
kh Dorte

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Ja - havde faktisk aldrig drømt om at jeg skulle blive "sømand", og sømand er nu vist også meget sagt... Tror jeg tilhører dem som skal have en vejrudsigt på 5 dages vindstille, og så vil jeg nok alligevel altid holde mig inden for sikker svømmeafstand af land (inkoorporeret at vandet aldrig bliver mere en 5 grader varmt og selvfølgelig choktilstand)!!!

Flemming sagde ...

Hey skipper, tillykke med skuden!!!
Det er en fin lille båd, der nok skal kunne fragte dig rundt i det store ukendte :-)
Husk nu at få fat i en redningsvest/flydedragt, inden du begynder at ræse rundt derude...

Takuss