søndag den 18. maj 2008

Ryge i bedene (IV)

Her er lidt nyt til dem der følger min spændingsfyldte og Søren Ryge-inspirerede saga om muld og indendørs plantevækst i Grønland. Efter en lang lang periode hvor min kære tomatbusk stod helt i stampe er der nu endelig kommet gang i voksegenerne. Årsagen til denne manglende groegenskab må definitivt findes hos undertegnede, da jeg som tomatbuskopdrætsnovice havde placeret den lille stakkel i et trangt og skyggefyldt vindue og ydermere havde buret den inde bag siderne på en høj flamingokasse. Jeg kan forestille mig at denne kombination er god til at holde frost ude, men åbenbart ikke til vækst. Nu har jeg skåret siderne af flamingokassen og placeret den et maksimalt solfyldt sted... Og minsandten om busken så ikke de sidste 7-10 dage har rejst sig fra stagnerende og vakkelvorne ca. 4-5 cm til nu ca. 11 cm - og det er ikke kun højden der lægger sig ud, også bredden. Som det kan ses af billedet har den nu også fået støtte af en farveblyant - tænkte at det ville være smart i forhold til at fastholde den på en opadrejst kurs.
Nyeste projekt, som blev sat i jorden i den forgangne uge, er henholdsvis basilikum, radiser og agurker. De førstenævnte har endnu ikke gjort sig bemærkede, men agurkerne (tror jeg nok) har åbenbart rasende travlt og har stukket næsen frem i hele fem styk.



Ingen kommentarer: