lørdag den 14. februar 2009

Seks havørne

Lørdag blev endnu en fantastisk ørnedag med jackpot i form af hele seks havørne på én og samme tid. Ved 10-tiden i morges fik jeg en fornemmelse af at der var ørne i luften. Jeg sprang i tøjet og ganske rigtigt så svævede de rundt oppe ved Eiffeltårnet. Faktisk troede jeg kun der fire, måske fem, og jeg blev faktisk noget overrasket over at kunne tælle hele seks (som på det første billede). Sveddryppende kæmpede jeg mig tættere og tættere på og pludselig opdagede jeg to forpjuskede, men stadig majestætiske, eksemplarer siddende i toppen af radiomasten... Kanon! De lettede selvfølgelig da jeg kom tættere på, men gav mig alligevel en række superbilleder, som jeg ville have givet en halv arm for, for bare en måned siden. Da disse to forsvandt, opdagede jeg pludselig flere siddende rundt omkring på fjeldsiderne. Jeg begav mig derfor på endnu en svedig fjeldtur, og det skal dertil siges at vejret bare var perfekt - et par minusgrader eller lidt mere, helt klart og absolut ingen vind... Billederne her er blot et udvalg - og desværre kan jeg endnu en gang se at blogspot reducerer billedkvaliteten når de tilføjes her. Specielt de første billeder er blevet ret pixellerede på den konto, de efterfølgende heldigvis mindre (alle mine billeder er knivskarpe). Klik på hvert enkelt billede for billede i højere opløsning.









































1 kommentar:

Flemming sagde ...

For sa... Mikkel, du er da ved at være for hård til det der med at tage fede ørnebilleder!
Tak for billederne :-)
Fascinerende dyr...