tirsdag den 17. marts 2009

Havørn med isnæb

Mens jeg venter på foråret og den første snespurv er her endnu en havørn fotograferet ved 2 forskellige lejligheder for små 14 dage siden. Dagen var 4. marts og det var årets mest fantastiske havørnedag på godt og på ondt - men på naturens egne præmisser ikke mindst. En stribe ænder som måtte lade livet og der blev taget for sig i et stort ædegilde nede på isen. På et tidspunkt var hele 5 havørne i karambolage med et par fodboldhold ravne om én eneste edderfugl. Denne stakkel måtte, lige uden for mit vindue, lide den tort at blive gnasket i levende live i et fast greb af et par kæmpemæssige ørneklør. Jeg har et hav af billeder liggende, som jeg endnu ikke har haft tid til at kigge ordentligt igennem. Disse, af en lidt småvrissen havørn med tydeligt isbelagt næb og pandelokker og gruopvækkende stirrende øjne, er nogen af dem...



























1 kommentar:

Pipsen sagde ...

Jeg bliver s.. sk... misundelig over de billeder du får taget af nattoralik! For f.... hvor er de gode!!!