søndag den 8. marts 2009

Isvinter

Havet uden om Maniitsoq har nu i en 4-5 dage været mere eller mindre helfrossent. Det betyder at fangerne ikke kan komme ud med deres både, og i stedet søger folk ud på isen for at fange fisk eller sagesløse edderfugle (dvs. dem som ikke er i stand til følge sine artsfæller længere ud). Edderfuglene er dog blevet sjældne i byens umiddelbare periferi og derfor ses havørnene nu også mest blot siddende som en lille prik langt ude på isen eller flyvende i denne tætte horisont. Jeg har stadig nogle gode ørnebilleder i vente, men i dag vil jeg nøjes med et par billeder af andre motiver taget i dag...









1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej Mikkel
Det er lang tid siden jeg har set dine indlæg. På min computer så det ud til, at du ikke havde haft aktivitet siden "vinter i koldedalen". Nu har jeg imidlertid set alle dine flotte indlæg med meget fantastiske billeder af ørne, is og mere. Super flot.
Kh Dorte.