mandag den 27. september 2010

Qoorqut

Lørdag var en dejlig efterårsdag og det bragte os til Qoorqut - en lille fjord inde i Nuuks fjordsystem og et yndet udflugtsmål og hyttested for Nuumiutter. Tidligere på sæsonen gjorde jeg alt for at komme væk fra alle disse andre mennesker, men nu er jeg næsten ligeglad og bestemmer mig på forhånd for hvor jeg vil hen uanset opankrede både (ellers kommer man jo aldrig nogen steder). Ved Qoorqut var min plan i første omgang at passere 4-5 km over land så jeg kunne se lidt ud over Ameralikfjorden på den anden side. Dette blev dog spoleret, idet jeg undervejs mødte en kommando-rensdyrjæger eller lignende - og pludselig var min snart 3 år gamle skyde-dødsangst fra Maniitsoq vækket til live (her). Jeg skyndte mig derfor tilbage til Johanne og Aka, og resten af dagen forløb heldigvis lidt mere fredeligt. Fik lige fanget årets 2 sidste fjeldørreder før vi i kapløb med tid og solnedgang gav den fuld skrue tilbage mod Nuuk...





















Ingen kommentarer: