onsdag den 3. november 2010

Mod Kangaamiut

Efter en enkelt overnatning i Maniitsoq ankom vi i går planmæssigt til bygdelivet i Kangaamiut. Maniitsoq var sådan lidt dejligt-at-være-hjemme-agtigt, og så er Kangaamiut jo bare lige rundt om hjørnet. Sejlturen derud startede vådt og koldt, da havet lige uden for Maniitsoq bød på god bølgegang. Jeg startede med at få to store bølger iskoldt havvand direkte i ansigtet imens jeg kæmpede med bølgerne tungt lastet med alt vores habengut og en masse indkøbsvarer. Det iskolde vand løb direkte ind under mit inderste tøj og med lufttemperatur lige under frysepunktet var en-rystende-kold-oplevelse præcis hvad det var. Heldigvis forsvandt bølgerne kort efter Maniitsoq og resten af turen var tæt på fornøjelse (i varmen under min store vinterjakke, som jeg heldigvis havde liggende blandt bagagen). Billederne er #1 Gensyn med bjergene ved Inugsuit Taserssuat-søen, #2 Hamborgerland fra nordsiden (hvor jeg ikke tidligere har sejlet alene), #3 Hamborgersund bagud, #4 på vej mod nord efter Hamborgerland, #5 Hamborgerland bagud, #6 Evighedsfjorden, #7 Kangaamiut i det fjerne, #8 Kangaamiut, #9 ved kaj med udsigt til sygeplejestationen.
På grund af Grønlands vanvittigt høje internetpriser blokerer sundhedsvæsenet for alverdens internetfornøjelser, bl.a. blogs... Disse ord og billeder kan derfor først forefindes når jeg i den nærmeste fremtid har fået installeret min egen private internetforbindelse.

















Ingen kommentarer: