onsdag den 23. maj 2012

Nedtælling

På trods af den fremskredne dato er der stadig ret køligt i Maniitsoq. Mit udvendige vinduestermometer viser plus 2 grader og nedbøren falder i en blanding af snesjap og regn. Trist... Heldigvis ser det ud til at vejrguderne lover pænt med sol og varme i næste uge. På trods af det kolde vejr er der alligevel sket en stor afsmeltning af sne og is og der er som illustreret også kommet lidt gang i nyvæksten (faktisk så jeg også en rigtig blomst inde i byen for et par dage siden). Jeg venter stadig på forruden til min båd og kan derfor fortsat ikke få den i vandet. Ruden skulle have været kommet for en måned siden, men set i bakspejlet ville det nok have overrasket mig mere hvis den var ankommet planlagt. Sidste melding lød at den havde været i restordre, men at den skulle komme med fragtskibet enten den 21. eller den 28. Det ved jeg selvfølgelig betyder den 28. og så skal der jo lige gå et par dage, men med lidt held kan jeg altså få den i vandet i næste uge.

Ingen kommentarer: