fredag den 8. august 2008

Bibber

Hej. Jeg hedder Bibber – og hvorfor lige Bibber og ikke Pipper spørger i måske!? Men her i Grønland hvor jeg bor siger man B i stedet for P så derfor! Jeg er en snespurv og så er jeg blevet væk fra min mor. For en uge siden blev jeg fundet af Aka som tog mig med hjem og der har jeg så boet lige siden. Først var de voksne vist ikke så glade for mig, men nu kan de vist meget godt li' mig. I begyndelsen var jeg mest træt og samtidig meget sulten. De voksne der gav mig sådan noget dårligt mad som jeg slet ikke kunne li'... For eksempel våde havregryn og fuglefrø - øv! Men heldigvis har de fundet ud af at jeg er vild med hårdkogte æg. Når de så propper det ned i en lille sprøjte og trykker det ind i munden på mig helt moset så er det nemt at spise. Det synes jeg er rigtigt sjovt og nogle gange bliver jeg meget ivrig. Sammen med æg er jeg vild med vand. Både i sprøjten så jeg kan drikke det, men også i swimmingpool. Swimmingpool er faktisk noget jeg rigtigt rigtigt godt kan li'! Helst så det sprøjter ud over det hele og jeg bliver meget våd. Jeg har efterhånden fået mange kræfter og nu kan jeg faktisk finde ud af at spise selv hvis de voksne der bare stiller noget æggemos frem på en tallerken. Men alle de æg jeg spiser gør at jeg meget tit skal på toilettet. Desværre har de ikke sådan et lille wc som passer til mig. Og så lukker de også toiletdøren. Derfor kommer jeg vist nogen gange til at gå på toilettet over det hele. Det er de voksne vist ikke så glade for tror jeg nok. Jeg laver sådan nogle gule og helt våde klatter. Men de har da vist en vaskemaskine. I starten var jeg ikke så god til at flyve og ku' også bedst li' at putte i nærheden af mennesker. Jeg er god til at pippe og det er menneskene også. De ved bare ikke at de lyder lidt fjollede. Nu er jeg efterhånden blevet meget bedre til at flyve og kan også godt li' at sidde helt for mig selv. Men jeg kan nu godt li' menneskene lidt stadig. Jeg tror snart jeg vil flyve en lang tur. Men jeg venter nok lige et par dage... Håber i har det godt! Hilsen Bibber.
PS. Hvis i har set min mor eller min far så sig lige til. Ellers kan i jo bare kigge på fotografierne af mig.

























3 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

hej Mikkel
Hvor er det nogle utrolige billeder du har taget af lille pip hans. Jeg trode vi var de eneste der havde haft besøg af en lille fugleunge i år. Det var ude i Ole's fars hus hvor den pludselig kom gående ind. Denne gik rundt imellem alle kaffemik gæsterne og var helt tam. da det var ved at tynde ud i gæsterne hoppede den op på kagebordet og satte sig i en sandkage, - ren paradis, og spiste lifligt. Den tog sig et par ture ud at flyve men kom tilbage igen og igen.
Jeg har desværre ikke nogle billeder med hans på kagebordet, men det er der nogle af gæsterne der fik.
kh Dorte

Ann-Beth Frederiksen sagde ...

Sød lille PipPrinsesse du har fået. Jeg kan se hun vist også betaler husleje i form af økologisk gødning til dine tomater. Jeg troede først det var en kunstig fugl du havde dekoreret din flotte tomatplante med, men den ægte vare er da meget sjovere
Hilsen Ann-Beth

Pipsen sagde ...

Aj, hvor er den sød!
Jeg bliver helt misundelig, men på den anden side, så ved jeg ikke hvor længe Misha kunne tvinges til at lade den være i fred.... :-)
Jeg må nøjes med at fodre dem udenfor, men de spiser også forvildt! Og de vil helst have undulatfrø....ikke det grove vildtfuglefoder..... Så i flere uger var byen tørlagt for undulatfrø, fordi de spiser..... ja...æder beydeligt mere end et par undulater...2 kg frø er væk på et par dage......
Nå men hyggeligt med en ekstra logerende må det være!