fredag den 10. juli 2009

Søsætning

Så er ventetiden langt om længe ovre og skuden atter i sit rette element, nemlig i havvand! Her afprøver jeg under Tobias' kyndige vejledning den nye ratstyring, mens jeg lidt senere på egne ben, og ved lavvande, måtte finde en kajplads i havnens inderste afkrog - en noget stressende opgave med et ukendt styresystem, specielt i første omgang da jeg ikke kunne overskue at finde en ledig kajplads (denne del af turen kan jeg heldigvis ikke dokumentere fotografisk). Nå men båden, som før var gul, er nu mest hvid og så er der næsten bygget et helt nyt fartøj på resterne af det gamle. To ting gør desværre at jeg ikke kommer på sejlads i aften - den ene at jeg er på tilkaldevagt, den anden at jeg var så torskedum ikke at nå at købe olie før butikkerne lukkede (havde ellers en plan om at sejle ud efter midnat). Men nu har jeg ventet i 6 uger så mon ikke jeg lige kommer igennem én enkelt aften mere. I morgen loves fuldt solskin - så der står den på tidlig morgenvækning og så opdagelsestogt i det ukendte og uudforskede (for mig) Grønland.





Ingen kommentarer: