onsdag den 25. november 2009

Kort gensyn med Maniitsoq

Var i embedsmedfør i forgårs et hurtigt smut i Maniitsoq. Flyforsinkelser er hverdagskost i Grønland, men præcis hvorfor flyet fra Nuuk til Maniitsoq bliver udsat fordi flyet fra Danmark er forsinket går over min forståelsesevne, men sådan er det altså. Min arbejdsdag endte omkring 15 timer og jeg var glad for at det blev i min egen seng i Nuuk. Jeg er principielt ikke så meget for nostalgi, men det var da hyggeligt at se et par glade velkendte ansigter på sygehuset. På det sidste er jeg blevet opmærksom på, at jeg savner Maniitsoqs natur meget (af en eller andet grund specielt Hamborgerland) - men under mit korte besøg i forgårs blev jeg også enig med mig selv om, at det, at søge tilbage aldrig bliver det samme igen. Jeg overvejer at købe mig en lidt større båd til næste år - og mon ikke jeg i den forbindelse kunne finde på at sejle en lille tur op til Hamborgerland, og derved jo også forbi Maniitsoq. Nåede på mit visit, som det kan ses på billederne her, lige op til Eiffeltårnet og også et smut ud i Blomsterdalen.









Ingen kommentarer: