søndag den 28. februar 2010

Sidste ord i februar

Lige et par ord her på nippet til marts - en måned som ikke bare logistisk varsler sommertid, men forhåbentlig også bliver denne vinters sidste rigtige vintermåned. Februar har i sydgrønlandsk målestok været usædvanlig varm med masser af plusgrader og solskin, men her til sidst er det igen vippet tilbage til vinter med sne og blæst (her et par billeder taget i dag). Ellers har måneden budt på flere lange trasketure i fjeldet, men måske skal jeg i virkeligheden bare være glad for at jeg skriver dette, for sent fredag var der lige ved at gå lidt panik i den, da en pludselig tiltagende duft af røg og brændt bredte sig i vores lejlighed. Det gik efterhånden op for os, at det ikke var popcornene, men noget lidt mere skræmmende... Johanne fik hurtigt ringet til politiet, som igen fik ringet til brandvæsenet, og jeg fik vækket Aka og efterfølgende (hvorfor ved jeg ikke) pakket min computer og fundet mine penge (dette det første jeg tænkte på – overtøj og sko strejfede mig ikke i første omgang selvom der vel var 5-10 minusgrader ude). Politi og brandbiler ankom hurtigt, og det viste sig at vores underbo var faldet i søvn imens der var gået ild. Før førnævntes ankomst var Johanne dog løbet derned og kunne fortælle lejeren nu var vågen, men at hele lejligheden var fuld af røg.

















Ingen kommentarer: