søndag den 14. februar 2010

Ukendt knold

Efter en lang vinters mørke har sol og lys nu atter vundet indpas, og det giver selvfølgelig helt nye perspektiver i forhold til at komme lidt længere ud i naturen. I lørdags nåede Johanne og jeg således den ene top på en fjeldknold på omkring 800 meter (som jeg ikke har et navn på i skrivende stund, men som ifølge mit kort altså er omkring 20 meter højere end Store Malene). Vi nåede ikke helt de 800 meter, da der var en lidt højere knold lidt længere henne, men bestigning af denne ville først og fremmest kræve mere tid (altså lys), som vi på det tidspunkt ikke lige havde ved hånden. Heldigvis nåede vi ned af det stejle før lyset blev helt slukket, men det blev måske en anelse mere nervepirrende end jeg bryder mig om, da vi måtte ændre kurs/gå tilbage et par gange. Men skønt igen at opleve udsigt, stilhed, havørn - og så med fjorde hele vejen rundt... Billederne er #1 Sermitsiaq, #2 Nattoralik (havde desværre kun idiotkameraet med, som er for langsomt til dyr - og da den flotte hvidhalede havørn var lige over mig kunne skidtet ikke fokusere), #3 Frokost i det grønne, #4 Lille Malene med Nordlandet på den anden side af Godhåbsfjorden, #5 Den inderste del af Kobbefjorden, #6 Hjortetakken og den første del af Kobbefjorden, #7 Store Malene, #8 Den lidt højere top med Sermitsiaq til venstre og Qôrnup Suvdlua-fjorden til højre, #9 Johanne på toppen med Kobbefjorden som baggrund.

















Ingen kommentarer: