tirsdag den 4. maj 2010

Opdatering

Har efterhånden været hjemme i Grønland et stykke tid nu efter min lille Danmarksekskursion. Fik de sidste dage delvist spoleret af uvished omkring flyvning og askesky, men kom heldigvis hjem som planlagt med et lidt mindre fly og en enkelt mellemlanding i Bergen. Man kunne vist lige ane askeskyen i det fjerne da vi passerede Island. Dette er en opdatering på arbejde, privatliv og fritid.
På arbejdsfronten venter jeg, og mine kolleger, stadig på at den nye skadestue på Dronning Ingrids Hospital i Nuuk åbner. Jeg kan snart ikke huske hvornår det skulle have været, men vi arbejder altså stadig til låns i Lægeklinikken, og så vidt jeg ved, er der ingen der ved, hvornår vi lukker dørene op til vores eget sted. Det er ved at være en anelse irriterende. Privat har jeg her til morgen sagt farvel til Johannes teenagedatter Aleqa, som flytter tilbage til sin far i Qaqortoq. Det er et par timer siden kystskibet sejlede nu, og ud over almindelig vemodighed føles der allerede underligt tomt her i lejligheden. Fritidsmæssigt byder morgendagen på en længe ventet begivenhed, i det jeg får min nye båd. Var nede og se den i forretningen forleden, og den så godt nok noget stor og skræmmende ud - men sådan havde jeg det vist nok også med "min lille båd" i starten. Det har regnet uafbrudt i dagevis nu, men weekenden skulle vist blive nogenlunde fredelig så der står den bare på sejlads... Meget mere om det snart! Apropos så er min gamle lille båd (billedet - nej ikke kystskibet) nu officielt til salg hvis nogen skulle være interesseret!!!





Ingen kommentarer: