søndag den 15. august 2010

Eqaluk II

I forlængelse af det forrige fik jeg for en lille uges tid siden endelig stillet min årlige august-ørredtrang med en ladning flotte fisk. Første tur tog jeg alene, og måtte som resultat af min iver slæbe 9 relativt store fisk (såvel som andet udstyr) mange kilometer i kuperet fjeldterræn og i mørke. Det var ærlig talt ikke helt morsomt, og ikke nok med at jeg observerede flere uhyggelige fantasivæsner og fjeldgængere på min vej, så var jeg helt færdig fysisk og smurt ind i fiskeslim med en odør mindende om fiskehandleren i Asterix. Næste formiddag tog jeg dog lige turen en gang til, denne gang for at vise dette fiske-eldorado til Aka og Johanne - og fisk er jo lidt nemmere at slæbe på når man er forberedt og samtidig har 6 og ikke kun 2 hænder. Som den kvitte læser kan regne ud er fryseren nu fyldt...







Ingen kommentarer: