tirsdag den 10. august 2010

Kangiussánguaq

Som beskrevet i det forrige var jeg i sidste uge noget frustreret over vejrsituationen, og underforstået tanken ikke at nå ud til en god ørredelv før det blev for sent. Nu kan jeg atter slappe af - for det første kom jeg ud i naturen, og for det andet fandt jeg flere gode ørredsteder... Min fødselsdag holdt jeg alene nede ved Kangiussánguaq i Buksefjorden - et sted hvor der, som billederne og dette link også afslører, tidligere på sommeren var fjeldbrand. Der lugtede godt svedent, men alligevel var der nu ret dejligt med godt en kilometers vild og brusende elv. Fik endnu en gang afprøvet mit nye ørredgarn (som jeg vist ikke tidligere har nævnt i denne sammenhæng) uden en eneste fisk (det stod dog også kun nogle timer). Jeg ved intet om fiskeri med garn, og første gang jeg afprøvede det for nogle uger siden fangede jeg omkring et tons tang. Denne gang var tangmængden dog heldigvis minimal, og yderligere var jeg meget tæt på, i det jeg under optagning af garnet spottede en ørred med direkte kurs mod nettet - 10 cm derfra spottede den mig, foretog en 180 graders vending på stedet og forsvandt som et lyn fra en klar himmel i den modsatte retning...



















1 kommentar:

FONTY sagde ...

hello my friend! warm greeting ^^!
your blog looks nice 0_0

by the way,
if you need to find unique fonts, you can go to our website.

best regards;