tirsdag den 22. februar 2011

Skidåb

Var i fredags på lynvisit i Maniitsoq. Turens hovedformål var at losse Johanne og Aka af til grønlandsk familieweekend - og på sådan en tur skal der selvfølgelig også indkøbes æggesalat, barberblade, parmesanost, peberfrugt, olivenolie, hvidløg og rødkål - og alle de andre småting, som ikke kan købes i Kangaamiut, men gør livet lidt mere interessant. I den forbindelse ser det desværre ser det ud til at alt ved der hedder lakrids er udgået fra grønlandske varesortiment. Turen bød også på en lidt skjult dagsorden, idet jeg købte mig et par langrendsski i Rita Sport - en tanke, som har spiret den seneste tid. Jeg aldrig tidligere haft et par ski på, og har derfor, antageligt, udsat selve indvielsen et par dage... I eftermiddags skulle det dog være - og på trods af enkelte balanceproblemer formåede jeg vist at holde mig oprejst hele vejen igennem. Nu gælder det så om at få lidt af teknikken ind på rygraden og så er min plan snarest, at komme hele vejen rundt om Kangaamiutøen (gerne i næstkommende weekend). Den sidste uges tid har ellers for alvor budt på forårsfornemmelse med dejligt stille vejr. Dag for dag fornemmer man hvordan solen tiltager i højde og kraft og hvordan dagslyset bare tiltager i længde. Men årets glædeligste forårsbebuder fik jeg på vej hjem fra skituren i dag, da den første snespurv pludselig sad dér lige foran mig...







Ingen kommentarer: