søndag den 3. juli 2011

Bolig og gråand

Her et billede af vores nye midlertidige bolig indtil vi, forhåbentlig snart, får noget fast. Huset ligger klods op af sygehuset og er den gamle lægebolig, men eftersom der ikke er faste læger i Maniitsoq fungerer det mest som svingdør (noget den indvendige del af huset, da også bærer præg af). Huset er dog dejligt stort og så er der en lille altan til mine tomatplanter i dagstimerne. Har endnu ikke haft fri i Maniitsoq, alligevel fornemmede jeg straks en ro, som jeg aldrig oplevede i Kangaamiut. Måske er det fordi jeg aldrig rigtigt følte jeg havde fri i Kangaamiut eller også er der bare en anden stemning i Maniitsoq (eller begge). I forlængelse af det sidste her et par billeder af en gråand, som dagligt vralter lidt rundt og skræpper i græsset lige uden for vores hoveddør/køkkenvindue.





Ingen kommentarer: