fredag den 28. marts 2014

Mere om vindforhold

Jeg er træt af blæsevejr. Det er sent fredag aften og denne gang har det stormet i godt 24 timer. Vores lejlighed er som et gammeldags godstog med en konstant buldren, rungen, bragen og susen fra udluftningskanaler og døre/vinduer. Sidste fredag fik vi også en tur, i mandags igen, og så altså fra i går torsdag. På vej til arbejde passerer jeg dagligt en lille fjeldknold hvor der står to forladte højhuse på toppen (også kendt som twin towers). Afhængigt af vindretning fungerer stedet som en ekstrem vindsluse, som kan være umulig at passere. Én gang på vej hjem fra arbejde måtte jeg søge dækning uden at kunne komme hverken frem eller tilbage. I morges kunne jeg nøjes med at afvente det rette øjeblik og så ellers bare kaste mig ud i det. Det gode ved denne omgang er, at vi ser ud til at få 3 dage med rigelige plusgrader og derefter kun få minusgrader. Fotoet er fra blæsevejret i mandags med solskin.

Ingen kommentarer: