torsdag den 25. oktober 2007

Top 6

Da der nu er udskrevet folketingsvalg har jeg været inde på Folketinget.dk og fundet frem til mit bud på en top 5 over de mest ubehagelige personager. Jeg var noget i tvivl om hvorvidt Thor Petersen egentlig hører til her eller om ham blot tilhører kategorien almindeligt uintelligente mennesker (og man derfor i stedet burde sætte ham på en medlidenhedsliste), men jeg har valgt at tage ham med her og derfor udvidet listen til top 6. Desværre blev der ikke plads til Mogens Camre (DF), da han jo ikke sidder i folketinget. På boblerniveau vil jeg nævne Helge Sander (V), Lars Barfoed (K) (endnu et par grå eminencer) samt Morten Messerschmidt (DF) og Søren Pind (V) (som sammen også kunne udgøre en ungdomsliste). Desværre er Anders Fogh Rasmussen (V) røget ud, selvom han for 10 år siden ellers ville have været en sikker top 5-kandidat.

Hermed altså min officielle og helt udemokratiske liste over de mest ubehagelige personager i det danske folketing pr. dags dato:
1. Bendt Bendtsen (K)
2. Helge Adam Møller (K)
3. Søren Krarup (DF)
4. Jesper Langballe (DF)
5. Lene Espersen (K)
6. Thor Pedersen (V)

2 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hi hi Mikkel, men hvad med den der belastende kvindelige integrationsminister, med den overbelastende piv stemme. Er det pinligt at jeg pt helt har glemt hvad hun hedder, eller kan det mon betragtes som ren fortrængning?
Nå men hvor om alting er syntes jeg det er nogle fine kandidater du har fundet til din liste,- ovenstående ubegavede kvindemenneske burde dog få en plads også. Ja og Messersmidt er der vel slet ingen, der overhovedet tager alvorligt, vel ikke engang dem på højrefløjen.
Selvom det er nogle år siden jeg stemte SF, så vil jeg dog lige poientere at Villy Søvndal burde være 1. kandidat på en listen over mest troværdige og reelle politikere.

Pipsen sagde ...

Hej Mikkel
Så fik jeg gså kigget forbi din blog. Super spændende!
Jeg er ikke helt uenig i din top 6 liste, meeeen jeg synes nu nok at Mogens Kamre OG Pia Kærsgaard burde have toppet listen.....Mage til indskrænket og snæversynet menneske skal man da lede længe efter.
Og så kan jeg kun give Dorthe ret ang Villø Søvndal.
Tag et kig på de Grønlandske kandidater en dag når du får tid....der er også stof til masser af eftertanke.
Vh Pia