onsdag den 12. december 2007

Ud og hjem

Bestemte mig i dag for en lille tur i fjeldet, primært for at få et kort glimt af Pattefjeldet, eftersom det er ved at være alt for længe siden. Min plan var at undgå det åbne (hvor jeg har en formodning om at de skydegale holder til) ved at gå gennem "ravnekløften". Dette skulle dog vise sig ikke at være en ambitiøs plan. Allerede på det første stykke op mod Blomsterdalen fra stenbruddet opstod problemerne. Alt var hvidt af sne og ikke et fodspor i sigte. Jeg begav mig dog ufortrødent ud i det - også selvom det var lidt anstrengende at synke ned til knæene hver gang man tog et skridt. Det var for så vidt en pris jeg var villig til at betale for udsigten til en længe ventet naturoplevelse... Lige indtil jeg opdagede at bagsiden af mine bukser blev mere og mere pladdervåde, samtidig med at de frøs til is. Dette, såvel som en kognitiv erkendelse af at lange underbukser og/eller tykke strømper måske ville have været en god ide, gjorde at jeg bestemte mig for at vende om. I den forbindelse skal det siges udturen altid er sjovere en hjemturen, men heldigvis var der dog ikke så længere hjem end, at der lige var tid til at besøge den gamle kirkegård. Her går sneen, som det ses på billedet, ikke bare til knæene, men næsten helt op under armene.

1 kommentar:

Flemming sagde ...

Hey Mikkel

Prøv at kigge ned i Rita sport efter et par snesko. De er uundværlige, hvis ikke du står på ski ;-)
(og så er de på tilbud til 750,- for et par...)