onsdag den 28. januar 2009

Tur på Lille Malene

Mit kursus i Nuuk er nu veloverstået og resten er bare ventetid indtil fredag morgen kl. 7.00 hvor flyet til Maniitsoq letter (vejrudsigten er god så det kan næsten ikke gå galt). Dagen i dag bød på det skønneste vintervejr og jeg drog derfor på ekspedition til toppen af Lille Malene, den lille af de to Malener, som skyder 430 meter op i luften og har både en lille og en stor skibakke med skilift og det hele. Faktisk var det anden gang jeg var på toppen dette ganske farbare fjeld. Første gang var tilbage i september eller oktober, hvor det for det første blæste en halv pelikan, for det andet var der ikke udsigt til andet end tåge på grund af lavtliggende skyer. I dag var der ikke en vind der rørte sig og, på nær lidt skyer i horisonten, skyfrit. Billede #1 er lufthavnen med Nuuk i baggrunden, #2 er fjeldet Sadlen, som ligger på en ø i fjorden og vist er mere end 1000 meter højt (det skal jeg lige tjekke op på), #3 er Lille Malene med sin storebror stikkende op, #4 mere udsigt til Nuuk, #5 mere Store Malene med solen på vej ned, #6 toppen af Lille Malene, #7 mere sol på vej mod solnedgang, #8 Store Malene, #9 fjorden i rødt og blåt. I dag er også et lille jubilæum i dette regi, det er nemlig mit blogindlæg nr. 200.

















2 kommentarer:

Flemming sagde ...

Hmmm... Hedder det "Sadlen" på dansk?
Så vidt jeg kan se er det Sermitisiaq (som man i godt vejr kan se fra fjeldet ved lufthavnen i Maniitsoq).
Super flot fjeld man kan få en masse fede billeder af.

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Jeps - den hedder faktisk Sadlen på dansk og ligger på Sadelø... Som du skriver hedder den Sermitisiaq på grønlandsk og stikker i følge mit fold-ud kort 1210 meter op i luften! Det med lufthavnen i Maniitsoq var jeg ikke klar over, det må jeg tjekke ved lejlighed!