lørdag den 31. januar 2009

Ung havørn

Dette er principielt en gentagelse, men som jeg var inde på sidste år er havørne, og hvaler for den sags skyld, dyrearter jeg ikke kan få nok af. Der er noget fundamentalt storslået og dybt fascinerende ved dem begge, og når man oplever dem tæt på efterlades man i en samtidig tilstand af bjergtagethed og adrenalinpumpende higen efter mere... Hvis man vil have billeder når man møder dem, skal man dog være vaks ved havelågen - det ene øjeblik er de dér, det næste er de væk (og på trods af den store forskel i størrelse gælder det faktisk for dem begge). De potentielt bedste billeder når man oftest slet ikke. Enten er kameraet uden for umiddelbar rækkevidde eller også er det ikke indstillet korrekt til situationen... I dag gik jeg også glip af de bedste billeder, da havørnen susede lige forbi mit vindue, men den var dog så venligt indstillet at den mindst foretog endnu to forbiflyvninger – desværre på lidt længere afstand. Det blev ikke superbilledet (det kommer), men alt i alt synes jeg nu de blev meget gode.

























Ingen kommentarer: