torsdag den 22. januar 2009

Vinterhi

Er i skrivende stund på arktisk behandlersygeplejekursus i Nuuk (i næsten 3 uger) og er derfor i sygeplejeskolen Peqqissaanermik Ilinniarfiks vold både når det gælder forplejning, søvn og internetadgang. Forplejningen fungerer fortrinligt med vellavet morgenmad, frokost og aftensmad (samt kage ind imellem) i skolens kantine - faktisk føler jeg lidt at jeg spiser hele tiden. Søvn og restitution foregår ligeledes upåklageligt på eget værelse med tv som viser KNR (Grønlands svar på DR), og så er der jo også kun få meter til undervisning om morgenen eftersom det er samme bygning - et væsentligt faktum som betyder at jeg kan sove 15 minutter længere. Internet er lidt mere besværligt. Først og fremmest kan man ikke bruge sin egen bærbare computer, ej heller den trådløse forbindelse, men mest irriterende er det faktum at de versioner af Internet Explorer som er installeret på alle skolens computere konstant går ned... På trods af dette har jeg i dag bestemt mig for at forsøge med det jeg skriver her og vil samtidig undskylde at mine indlæg efterhånden er blevet sparsomme. Dette er der en del grunde til - én at jeg ikke får taget mig sammen, én anden almindelig mangel på tid og én tredje at jeg er gået i vinterhi på flere måder. Man oplever ikke så meget interessant ved 14 graders frost i blæsevejr (og hvis man forsøger at fotografere er fingrene ved at fryse af) og ellers har jeg måske allerede skrevet det jeg vil skrive sidste år. Når foråret kommer, eller måske snarere når vinteren stilner lidt af - det vil forhåbentlig sige omkring marts eller måske en anelse senere, satser jeg at få smidt båden i vandet så hurtigt som muligt og håber derefter at kunne berette mange spændende beretninger. Dagens billeder er af et par boligblokke i Nuuk, et par ravne eller flere, edderfugle og solnedgang.













Ingen kommentarer: