mandag den 24. august 2009

Rundt

Så lakker min tid i Maniitsoq for alvor mod enden. Det meste habengut er efterhånden pakket ned og om 4 dage er jeg (om ikke over alle bjerge, så i hvert fald over en række) bosiddende et endnu ukendt sted i Nuuk. Der er dog altid lige et men heroppe, og det er vejret, flymæssigt specielt tåge og sne - men mon ikke det arter sig på fredag. Jeg krydser også fingre for stille vejr så portør-Kim kan sejle min båd til Nuuk i løbet af weekenden.
I lørdags var det fantastisk vejr - så ud over en ekspedition ind til midten af Hamborgerland (Myggeland ville nu nok være mere passende) smuttede Jette og undertegnede lige en tur rundt om Maniitsoq-øen. Vi ville egentlig have været rundt om Hamborgerland, men fornuften sejrede, da der var lidt for lidt tid i forhold til mørkefrembrud. Rundt om Hamborgerland når jeg desværre ikke i denne omgang, til gengæld kan jeg huske tilbage på rundt om Maniitsoq med behag, i det min første rundtur var særdeles ubehagelig (her). De første billeder her er Hamborgerland om formiddagen fra et blikstille Ammaqqoq, som er navnet på sundet mellem Maniitsoq og Hamborgerland - der er også lige et tilbagekig ned mod fastlandet med Kistefjeldet. De sidste billeder om aftenen er ud mod det store (og også stille) åbne mod vest og sydover forbi Kin Of Sal-øen.















Ingen kommentarer: