torsdag den 27. september 2007

Farvel til Sortemis

Jeg vil lige tage afsked med Sortemis i en lidt mere positiv ånd, hvilket den fortjener. Sortemis var den sødeste og mest intelligente, og nogle vil måske også mene frækkeste, kat man kan forestille sig. Noget af det sjoveste den har lavet var at spise alle Lea og Thores blomster rup og stup - startende få sekunder efter at den trådte ud af dens transportkasse. Jeg har haft en del katte i mit liv og Sortemis vil altid være en kronjuvel i den samling...
Sortemis blev født omkring år 2000 og jeg fik den som lille killing efter at den havde levet forladt og ensom i en københavnsk baggård i omkring en uges tid. Det var kærlighed ved første blik, men jeg må indrømme at jeg blev noget nervøs, da den den første aften ikke veg fra mig et sekund (det blev den heldigvis ikke ved med). Sortemis døde 15. september 2007.
Jeg har desværre kun to billeder af Sorte med til Grønland - det første som er et par år gammelt og det andet (som allerede er vist i denne sammenhæng) som er taget kort tid før jeg tog til Grønland og er det sidste foto af Sortemis.



4 kommentarer:

Michael sagde ...

Det er en sørgelig historie, ikke kun at sortemis er gået bort, men også de øvrige omstændigheder omkring det.

Jeg har kun mødt Sortemis een gang, men det var helt afgjort en dejlig kat.

Hvil i fred sortemis.

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Kære Mikkel, selvom jeg ikke kendte sortemis, sidder jeg aligevel her med tårene løbende ned af mine kinder. Du har min dybeste medfølelse, jeg bliver bare så vred og ked af det både på dine og Sortemis vegne.

Det eneste positive i din fortælling er, at du har fået bekræftet hvem dine virkelige venner er.

At man så må konstatere, at denne verden også rummer individer der er ufølsomme, på en sådan patologisk vis, - gør at jeg bliver helt uden ord......

Dejligt at sortemis havde en som dig i sit alt for korte liv.
Ære være dens minde.
Kærligst Dorte

Frederik sagde ...

Når store sjæle som Mother Theresa, Lady Diana og Sortemis forlader denne verden på så sørgelig vis - er det for at lære os at passe bedre på hinanden og alt levende omkring os. Husk at i Egypten var katte Guder engang og det har de jo aldrig glemt .
(Derfor håber jeg også Sortemis afholder sig fra at inkarnere som Ørred på Grønland) ;o)
Send kun energi til de gode minder - det er nok I sortemis´ånd -katte ER Guddommelige

Thore Bjørnvig sagde ...

Hej Mikkel,

du ved hvad jeg tænker, og at jeg allerede savner Sortemis - fordi jeg nu ved at man ikke får den at se mere. Sortemis var i sandhed en særlig kat, og det er bare for meget at den er væk nu. Vi må håbe at Sorte og Lillemis mødes på de evige musemarker og får sig et godt grin - måske over dén med planterne!