mandag den 17. september 2007

Vinter og Sortemis

Så nærmer vinteren sig hastigt Maniitsoq og i forhold til de sidste dages regn - og sjask glæder jeg mig ligefrem til sne... Det blev en kort sommer. Absolut ingen i Danmark (mens jeg var der) og så lige en lille måned med skønt vejr i august i Grønland. 2 måneder mere ville ikke have været tosset (så kunne havvandstemperaturen heroppe måske også nå op på nogenlunde over ankelniveau), men det bliver selvfølgelig spændende at se hvordan by og landskab ser ud når alting bliver hvidt. Håber det falder i samme smag (min smag altså) som det grønne Grønland.
Lige et billede af Sortemis også, som sidder hjemme i Danmark og har det godt. Dens nok største aversion i denne verden er transportkasser, noget den tilkendegiver meget højlydt og meget længe (er vist ikke den eneste som har oplevet dette). Turen til Grønland ville helt sikkert ikke have været dens kop the, men det ville nu ellers have været hyggeligt med lidt selskab...



1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hvor er din sortemis sød, - den ser ud som om den lige er vågnet, eller er det fordi den har været i transportkassen? Jeg savner også min Kat(Per), som er skilsmissebarn og bor i Danmark.
Kærligst Dorte