tirsdag den 23. juni 2009

Telttur ved Pattefjeldet

Lovede halvt et par billeder fra min/vores telttur i fjeldet i sidste weekend - det hele skal jo ikke bare blive til hvaler (men der kommer snart flere kan jeg allerede nu røbe)... Apropos indskudte bemærkninger så er sidste bulletin angående båden at den skulle være færdig i begyndelsen af denne uge - og det må jo næsten blive i dag!? Det ville være en særdeles glædelig overraskelse, men min tålmodighed rækker nu nok lige til et par dage mere (men så vist heller ikke meget mere tror jeg)!
Tilbage til telttur. Johanne, Aka og hans ven Ole Kristian samt undertegnede blev sejlet ind Ataa-fjorden. Herfra var det så min plan at vi skulle gå ind i midten af Pattefjedet, som er formet som en hestesko med åbning mod vest (Ataa-fjorden ligger mod øst). Desværre måtte denne plan revideres undervejs, da der stadig lå rigelige mængder meget blød og drivvåd sne. Vi var faktisk ret tæt på vores mål, men det blev mere og mere ufremkommeligt og jeg vidste ikke præcis hvad vi nåede frem til - og at vores sko blev mere og mere våde spillede nok også ind. Med to børn valgte vi den sikre løsning, det vil sige at gå et stykke tilbage til en af de tørre pletter vi tidligere havde passeret. Her blev det så til lækker dåseskibberlabskovs og spaghetti på spritkogeren (en velkommen bagagereduktion), en ok nats søvn, og efter en gråvejrsdag en god sommersøndag med masser af sol (hvorved jeg blev solskoldet og skoene næsten nåede at blive tørre). Aka og Ole Kristian blev ved Ataa-fjorden sidst på eftermiddagen om søndagen, mens Johanne og jeg tog turen hjem (med utallige omveje op og ned pga sne - specielt sne med rindende vand under) på gåben.































Ingen kommentarer: