tirsdag den 16. juni 2009

Vandrefalk på Pattefjeldet

Båden er stadig ikke helt søklar (men nu begynder det vist at ligne noget), så her er lige endnu et par ord i landkrabbeperspektiv... Indviede i weekenden telt og sovepose ude i skyggen af Pattefjeldet - det vil altså sige langt fra almindelig civilisation på denne tid af året hvor der stadig er ret ufremkommeligt med en del sne (dette vender jeg måske lige snart tilbage til). Pludselig da vi sad derude og var godt i gang med den medbragte dåsemad på spritblusset, lyder der et gruopvækkende skrig som bare bliver ved og ved og ved og ved og ved... Efter nøje granskning af Pattefjeldets klippevægge, og lidt bjergbestigning, fik jeg endelig øje på denne vandrefalk (som jeg dog først fik nærmere identificeret ved min hjemkomst). Kom ikke helt tæt på - og ville det heller ikke, da jeg går ud fra at den har haft unger eller lignende et sted i nærheden... Men klik på billederne så er den da nogenlunde tydelig!







Ingen kommentarer: