onsdag den 7. november 2007

Atammik - dag 5 (tiden går)

Regn, regn og atter regn. Jeg har på disse sider tidligere nævnt at Kangaamiut havde tre gummigeder, i Atammik er der så vidt jeg ved kun én - i den forbindelse skal det så også siges at Kangaamiut havde asfalt, det har Atammik ikke. Årsagen til denne association er at stierne i Atammik nu er omdannet til sjaskede skøjtebaner og hvis man vil forblive på to ben gælder det om at finde noget gammelt sjapsne et sted i vejkanten! Atammik er en børnerig bygd og heldigvis har disse to omstændigheder ikke givet ekstraarbejde i sygeplejekonsultationen. Ellers er dagen i dag forløbet i nogenlunde raskt tempo, primært fordi jeg har haft hele 9 konsultationsbesøg - ikke noget alvorligt tillader min tavshedspligt mig vist at røbe. Forsøgte mig i skumringstimen igen med en lille tur uden for bygden, men jeg kom ikke længere end til billedet (som er lige uden for Atammik) - der er vand lige frem og til højre, bagud er Atammik og til venstre ligger det store åbne fastland... Så snart jeg har fridag i Maniitsoq (og vejret er nogenlunde) skal jeg ud i fjeldet en hel dag så der kan blive sat en stopper for dette... Ellers står den på hjemtur i morgen og nu krydser jeg bare fingre for vejret.

Ingen kommentarer: