lørdag den 17. november 2007

Øl

Her lige en værdig repræsentant for i dag, en grønlandsk øl. Den fås i lys og mørk - og den lyse er faktisk en ganske god stærkøl (den mørke er dog ikke noget at råbe hurra for). 5,5 % alkohol og prisen i det lokale supermarked er 26,50 kr. + 2 kr. pant (det er kun en anelse dyrere end de almindelige danske øl). Ølnørder kan læse mere her og så er der vist også en liste over forhandlere i Danmark. Jeg ender jo nok også med at tage et par stykker med hjem, men det til den tid.

2 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Da jeg var i Danmark sidst tænkete jeg at jeg lige ville nappe 6 grønlandske øl brygget på indlandsis med hjem til mine forældre. De var på en 1/2 pr flaske, men tænkte skidt med at jeg skal slæde lidt ekstra, når jeg nu kan se frem til at overraske og glæde mine forældre.
Da jeg gav de øllene, sagde min mor "nå' dem kan vi også få heroppe i Norland(deres lokale købmand)". Min far var ved at død af grin for han kunne godt se kommiken i at jeg dels slebte dem helt til dk, men også at min mor ligesom ødelage stemningen med hendes tørre kommentar.
Så Mikkel, Norland, fakta og sikkert andre har dem i dk (: (: (:

Pipsen sagde ...

Hej Mikkel
Du må til Nuuk en dag og prøve nogle af øllene fra Godthåb Bryghus, de er også ganske fine og dem tror jeg endnu ikke man kan få i Fakta og slige steder ;-)
Ps tak fodi du vil passe min kat, det vigtigste er at vide hun er et sted hvor hun er ønsket