tirsdag den 14. august 2007

Inugsuit Taserssuat

Billederne her er fra i søndags - samme dag som forrige indlæg. Her sejlede jeg fra motorbåd i land i en gummibåd, mens Michael den torsk (og co) blot fiskede efter ørreder. Efter at have passeret et lille vandfald kom jeg op til noget af det smukkeste jeg nogensinde har set... Selvom billederne her er flotte kan de slet ikke gengive det. Først den brusende elv med det helt rene og drikkelige "kildevand" (og igen en overvældende følelse af at være helt alene, hvilket jeg jo også var). Dernæst en lille og krystalklar sø og pludselig bag den lille sø og en forhøjning af sten - Inugsuit Taserssuat-søen! wow!!! (Se det sjette billede). 8 km lang skulle den være og det var som om man bare kunne række ud efter den anden ende... Fantastisk! Og så er det med garanti ikke et sted hvor der kommer turister hver dag!
Find Inugsuit Taserssuat på Google Maps her (bemærk dog at satelliten her viser en is/snedækket sø).
Michael endte med at fange én ørred - til gengæld købte jeg en til 35 kr. på brættet i Maniitsoq i går.

















Ingen kommentarer: