søndag den 12. august 2007

Rettelse

Jeg bor på Ivissuaateralaa, ikke Tunoqqusaaq

2 kommentarer:

Carina sagde ...

Hej Mikkel.
Sikke da et vejnavn! Min erfaring fra da vi var på besøg hos Michael er, at man bare kan sige: Ivisua og så bare tra la la, så kommer taxaèn også:-)
Det er ellers spændende at læse om dine oplevelser. Håber du har det godt. Hils Michael. Knus Carina

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Hej Carina! Har ikke prøvet taxa endnu, men din udtale minder vist om det danskerne siger... Jeg vil ikke udtale det før jeg kan og koncentrerer sig derfor om mere simple sætninger og ord - fx "qallunaatut oqaluttarpit?" (taler du dansk), "oqalutsimik aggertitsissaanga?" (skal jeg tilkalde en tolk), "qujanaq" (tak), "illillu" (selv tak), "anniarpit?" (har du smerter) samt anaq (censureret af undertegnede)! Skal nok hilse Michael og håber det går godt i Danmark! :-)