fredag den 3. august 2007

Intro

Meningen med denne blog er give venner og familie mulighed for at følge lidt med i hvad jeg oplever på min tur til Maniitsoq.

Den 2. august 2007 rejste jeg til Grønland for at arbejde som sygeplejerske på Maniitsoq Sundhedscenter i ét år (dvs. i går).
Maniitsoq ligger på Grønlands vestkyst ca. 100-200 km nord for Nuuk [se kort] og har omkring 2800 indbyggere - ca. 3500 når man tæller kommunens 3 bygder med. Byens navn betyder "det ujævne" og hvorfor får man ret hurtigt en fornemmelse af når man kommer til byen (hvilket også er tydeligt på fotografier, men mere om det senere).

3 kommentarer:

GT sagde ...

Hey Mikkel... wauw hvor ser det fedt ud... glæder mig til at følge din videre færd.. kh Tina (studiegruppen)

Unknown sagde ...

Hej Mikkel.
Tillykke med det nye job, pragtfulde fotos du har lagt op. Men forstår jeg kortet, så er det vel vestkysten og ikke østkysten af Grønland hvor Maniitsoq er at finde.

De bedste hilsener
Lars Erik

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Hej Lars Erik (og Tina selvfølgelig også)! Sjældent jeg kommer så langt tilbage i bloggen, men du har absolut ret, det er selvfølgelig vestkysten!!! Troede faktisk jeg havde fået det rettet, men i virkeligheden er det jo meget rart når alting ikke er perfekt (og det passer også godt ind i den grønlandske mentalitet)! Håber i har det godt hjemme i Danmark! :-)