onsdag den 13. februar 2008

Alpin-arktisk overlevelsespakke?

Vil lige sende en hilsen med en stor tak for den alpin-arktiske overlevelsespakke, som jeg modtog i går fra julemandens lillesøster. Har længe haft fornemmelsen af at julemanden har søgt nye græsgange og ud fra afsenderadressen så har hans lillesøster altså fundet sig til rette på den central sibiriske højslette (den må i altså selv lige slå op på Google maps) - og mon ikke storebror så også er at finde i nærheden.
På trods af relativ god almentilstand blev chokoladen akut anvendt i min aftenvagt i går, mens de to andre genstande endnu ikke har fundet anvendelse. I den forbindelse kunne det nu have været rart med en brugsanvisning til den schweiziskfabrikerede varmedunk - er lidt i tvivl om den skal fyldes med kogende vand og stikkes ned i bukserne, så der ikke opstår forfrysninger af vitale kropsdele ved meget lave temperaturer, eller om den i virkeligheden bare skal fyldes med cognac og løbende fungere til opvarmning mave-tarmkanalen? Modsat behøver tørklædet bestemt ikke brugsanvisning - det er ikke blot hypermoderne, men også lige præcis min stil! Faktisk fandt selv Toldvæsenet denne pakke interessant, men cashmere rimer jo også på Kashmir og Kashmir er jo kendt for meget mere end blot uldproduktion. Apropos uld og det der ligner - så har jeg i alpin-arktisk henseende vist efterhånden kun et ønske tilbage, nemlig min egen helt private Sankt Bernhardshund!

Ingen kommentarer: