mandag den 11. februar 2008

Kan man gå på vandet

Så er fangerne rykket ud på isen - og stilheden i en vis udstrækning brudt af skudsalver. Hele formiddagen i dag, dvs. en tre timer for mit vedkommende, har der stået en 6-7 stykker sådan et par hundrede meter herfra og når der så kommer en edderfugl forbi - ja, så bliver der gået til stålet. Det går ud over min fatteevne at de ikke fryser deres bagdel i laser, og samtidig undrer det mig også hvordan de lige afgør hvem det var der præcis ramte den alk (eller hvad det nu er de skyder) når der falder fire skud simultant!? Selvom jeg har fuld respekt for den grønlandske fangertradition må jeg dog erkende at jeg i dette er styret af den del af mit hjerte hvor Mother Teresa hører hjemme - jeg synes kort og godt det er synd for de stakkels fugle! Er efterhånden kommet mig så meget over min skydeoplevelse i oktober, at jeg nu kan gå i fjeldet alene uden konstant dødsangst - men riffelskud har jeg det desværre endnu ikke helt godt med!





Ingen kommentarer: