mandag den 4. februar 2008

Mere enlig havørn

Lige en forlængelse af forrige indlæg, idet den enlige havørn (går jeg ud fra - se forrige) åbenbart har bestemt sig for at blive lidt her i Maniitsoq. I hvert fald har den cirkuleret rundt om Annertusoq (mod uret) det meste af dagen og da jeg har haft fridag er det lykkes mig at se den vel en 7-8-9 gange. I formiddags i kølvandet på to andre havørne og i eftermiddags først højt på himlen, da jeg var i Brugseneeraq, og siden gentagne gange blot et par meter over havoverfladen (dvs. isen), og et par enkelte gange i hovedhøjde og over. Har en fornemmelse af at den var godt og grundigt træt af ravnene, som til gengæld tilsyneladende havde stor glæde af at drille havørnen?!















1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

hej Mikke
Ret imponerende som du kan blive ved med at fremvise fine havørne.
Har du mon et bi-erhverv i onotologisk forening?
Jeg bliver nu heller ikke træt af at se dette prægtige dyr. Men ravnene kan man jo også få meget sjov ud af at studere, - hvor er de dog kloge.
kh Dorte.